2007-okt-24 @ 23:15

Vi hade det jättebra i söndags och allt var frid och fröjd. Men på måndagen hördes vi inte av på hela dagen typ.

Vid fyra hoppade jag in i duschen, när jag kom ut hade jag ett missat samtal från honom. Jag ringde upp, men fick inte något svar. - Jaja han hör den nog inte bara, tänkte jag, han ringer upp när han ser. Men efter en halvtimme kunde jag inte hålla mig, utan ringer igen. Inget svar den gången heller. Efter ungefär fyra timmar har han fortfarande inte hört av sig och jag börjar bli suuuuur.. Jag ringer igen men inget svar denna gång heller. Jag börjar bli misstänksam för han lär ha kollat mobilen inom loppet av fyra timmar, så han VET att jag har ringt.

Samtidigt får jag sms från A som säger att MN har loggat in på msn och heter Te amo. A säger att hon ska kolla vem MN älskar, okej säger jag. Jag loggar in och direkt byter hon namn till "Hur kan man vara en sån jävla idiot". Hm misstänksamt, tycker jag, att hon bytte namn exakt när jag loggade in. A säger att MN säger att det är hennes förra pojkvän som är en idiot. Okej men varför bytte hon då namn när jag loggade in, undrar jag. Han är inte inloggad. A säger att de säkert har kontakt och det är därför hon tycker han är en idiot. De har nog träffats eller pratat idag.

Jag får panik och ringer han igen. Denna gång från privat nummer. Han svarar efter två signaler. Då blir jag förbannad.

-Vad är det? Du låter konstig.

-Ja, jag är förbannad, det är därför jag låter konstig.

-Varför är du förbannad?

-För jag ringer tre gånger och du svarar inte!

-Men telefonen låg i hallen på laddning, jag hörde den inte.

-Jag vet att du inte alltid hör den, men du lär ha tittat på den inom fyra timmar.

-Jag tänkte ringa dig sen.

-Jag har ringt massor med gånger och du svarar inte, jag ringer en gång med privat nummer och du svarar efter två signaler!

-Det var en slump att jag precis var i hallen, när den ringde. Jag ringde ju dig först.

-Mm men sen när jag ringer upp svarar du ju inte!

-Men jag hörde den ju inte.

-Aja..

-Var det allt du var sur för?

-Nej.

-Okej vad är det mer?

-Jag hör saker..

-Vad för saker?

-Dåliga saker, saker jag inte vill höra. (Jag vet ju egentligen ingenting, men jag kör på och låtsas.)

-Vem har sagt något nu då?

-Det spelar ingen roll.

-Varför ska folk alltid snacka om mig?!

-Men sluta göra dumma saker, så finns det inget att snacka om!!

Vi pratar lite och min teori blir mer åt hållet att han inte träffar MN, men han träffar någon bakom min rygg... Men jag vet inget säkert och jag känner för att lita på att han bara har mig.

Vad han borde ha sagt, när jag konfronterade honom och sa att jag hör saker. Är att han inte vet vad någon kan ha sagt om honom för det finns inget att säga, istället för: "Varför ska folk alltid snacka om mig?!". Då vet jag ju att det finns något att snacka om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback