Jag fattar ingenting 2007-okt-24 @ 23:50

Jag var ju redan paranoid sen måndagen. Men han hörde av sig vid tolv tiden på tisdagen så jag tänkte att allt var okej.

Vi är alltid med varandra på tisdagar, så vid fyratiden frågade jag om vi skulle träffas. Han sa nej jag måste göra ett skolarbete. Jag trodde honom inte.

"Hur kan han vara otrogen mot mig på våran dag?!!!"

På kvällen smsade jag att han skulle ringa mig, det gjorde han inte. Jag bestämde att jag inte tänker höra av mig igen. Om han vill fortsätta träffa mig ska han höra av sig! Jag sa att han skulle ringa, han gjorde inte det, okej fine då vet jag.

Det var en jobbig onsdag. Jag ville verkligen ringa, smsa eller vadsomhelst. Bara höra av honom, ha kontakt med honom. Men jag får inte ge mig! Han ska visa att han också vill.

Kvart i fem får jag sms från honom; Men varför, vad vinner du på det? Jag tänkte han hade smsat till fel person så jag svarade: va? Varför berättade du för henne?, var svaret. Jag förstår fortfarande ingenting. "Berättat vad, för vem?" "För MN om ETH" ... Jag ringde upp.

-Vadå, jag har inte pratat med henne sen typ en vecka efter jag kom hem.

-Hon smsade mig igår och sa Bella har berättat vad som hände i ETH.

Jag blev chockad, är det sant? Jag fattar inte att sånt här alltid händer, när ska jag få lugn och ro i mitt liv? Jag hatar drama. Jag förklarade att jag inte har pratat med henne och jag har inte berättat något, jag förstår inte vem som kan ha sagt något heller.

Jag tror han förstod att jag inte hade något med det att göra. Vi pratade lite och han sa att han skulle ringa senare (vilket han inte gjorde).

Det känns ändå skönt att hon vet nu. Jag har sagt att jag inte skulle säga något så länge de inte är ihop, fast om de blir ihop igen tycker jag hon förtjänar att veta sanningen.

Men nu har jag inte trott att de har haft kontakt, så jag har inte sagt något. Han säger att det säkert är Ab eller hans fru som har sagt något. Men jag förstår inte varför Ab skulle säga något. För det första vet han inte något om vad som händ i ETH och för det andra vem ger honom rätt att gå och lägga sig i våra liv?!

Han har tillräckligt med problem i sitt, så han kan ju försöka fokusera på att lösa dem innan han förstör för andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback